Groetjes Marjorie
Halverwege groep 6 werd duidelijk dat onze zoon Matthijs een grote taalachterstand had. Helaas was dit door school te laat opgemerkt en wisten wij als ouders niet hoe ernstig het was. Aan de capaciteiten van Matthijs werd niet getwijfeld, dit was ook in testen aangetoond. Wij waren er als ouders van overtuigd dat het voor Matthijs het beste was als we hulp buiten school zouden zoeken en zo kwamen wij bij Willeke terecht.
Na het eerste telefonische contact heeft Willeke gelijk alles op alles gezet om Matthijs te helpen. De eerste 1 1⁄2 jaar is Matthijs trouw iedere week bij Willeke geweest en werd iedere dag thuis geoefend, ook in de weekenden en tijdens vakanties. Matthijs merkte zelf hoe snel het beter ging en kreeg er echt plezier in. Ook op school was snel merkbaar dat Matthijs grote stappen aan het maken was.
Ook het automatiseren van tafels was een groot probleem. Op advies van Willeke hebben wij dat de eerste tijd met rust gelaten. Nadat het met taal veel beter ging is Willeke aan de slag gegaan met de tafels. Tot onze grote verrassing had Matthijs deze binnen 2 weken allemaal geautomatiseerd.
Eind groep 6 werd er door de leerkrachten nog gezegd dat het nooit mogelijk zou zijn dat Matthijs het advies VMBO T (MAVO) zou krijgen. Willeke en wij dachten daar duidelijk anders over. In groep 7/8 zag de leerkracht het week na week beter gaan. Iedere week les bij Willeke werd om de 2 weken les, maar wel nog iedere dag thuis oefenen.
In februari kreeg Matthijs het prachtige schooladvies MAVO/HAVO, zijn citotoets was ook op dit niveau. Kort geleden heeft Matthijs afscheid genomen van Willeke. Hij gaat het nu zelf aan de slag. En wij weten dat Matthijs als het nodig is altijd Willeke kan bellen voor ondersteuning.
Voor Matthijs was het niet altijd makkelijk. Want dat het niet goed gaat op school is eigenlijk helemaal niet leuk. Hij was onzeker en snel afgeleid. Gaandeweg kreeg Matthijs er echt lol in, het werd weer leuk op school en het was iedere week weer een feest om naar Willeke te gaan. Door haar vlotte, laagdrempelige omgang met Matthijs heeft Willeke er voor gezorgd dat de bijles geen straf was, maar juist een uitje om naar uit te kijken.
Matthijs gaat nu verder en wij hopen van harte dat Willeke nog veel meer kinderen zoals Matthijs kan helpen zoals zij bij Matthijs heeft gedaan. Jean-Pierre en Claudia Domen-Vesters
7 juni 2014
Lieve Willeke,
Ik vond het leuk om naar jou toe te komen voor de bijlessen. Ik heb heel veel van je geleerd daar ben ik blij mee!Jij hebt er eigenlijk voor gezorgd dat ik alles beter snap. En daarom wou ik nog een keer zeggen dat ik het heel fijn vond dat je me overal bij geholpen hebt. X Suzan
Ervaring van een moeder en kind die telefonisch begeleid worden.
Hoi Willeke
In groep 5 had ik heel veel moeite met spelling en taal. Ik vond schrijven moeilijk en lezen echt niet leuk, omdat ik er vaak niets van snapte. Om mij hiermee te helpen, ging ik naar Willeke. Willeke was heel aardig en behulpzaam, als ik iets niet wist of fout deed was helemaal niet erg, maar dan liet zij mij ontdekken wat er anders moest. Elke dag moest ik oefenen met de kaartjes oplezen, soms had ik hier geen zin in maar meestal was het ook zo gebeurd. Als ik een hele kaart vol had, (zoveel keer geoefend) kreeg ik een kleinigheidje van Willeke. Op een gegeven moment ontdekte ik dat ik ineens wel wat snapte van die spellingregels en minder fouten ging maken, erg fijn!Op school ging het ook beter en was het minder moeilijk. Ik maakte me minder druk of ik het goed of fout deed. Ik ben zelfs een beetje gaan lezen, wel handig nu ik dit ook moet op de middelbare school. In het begin ging ik elke week naar Willeke en later in groep 8 1x per maand. Ik ben blij dat Willeke mij geholpen heeft en ik vond het ook elke keer gezellig.
Groetjes Jitske
30 juni 2014:
Beste Willeke,
Ik wil je bedanken voor het zelfvertrouwen en de hulp voor taal, spelling en rekenen. En ik vond de lessen heel leuk. We komen elkaar vast nog een keer tegen, anders kom ik nog wel een keer langs.
Groetjes, Lara D
Hoi Willeke,
Ik wil je graag even laten weten wat we 4 maanden na het starten met jouw begeleiding al aan resultaat hebben bereikt. Don is vrijwillig gaan lezen en het tempo waarin hij dat kan, is flink omhoog gegaan. Hij krijgt er duidelijk meer vertrouwen in en daarmee meer plezier. Toen we startten, zat Don in de laatste weken van groep 4 en op leesniveau avi 3. Op school is er nog geen nieuwe test gedaan maar de boekjes die hij nu uit de bibliotheek leest zijn op avi 4 en avi 5 niveau! Met spelling/dictee was hij op school ingedeeld in de groep met niveau C, nu kort na de vakantie is hij opgeschoven naar niveau B. En dan te bedenken dat we nog heel wat extra hulp aan hem kunnen geven in de komende maanden. Het is heel stimulerend om de vooruitgang zo goed te kunnen zien en we gaan dan ook met plezier verder met het volgende boek. Ik hou je op de hoogte, Bedankt, F. van L.
Een berichtje dat ik ontving van een moeder direct na de zomervakantie. Haar zoon begeleid ik met taal en rekenen op zijn school. Fijn dat je weer aan de slag bent met Stan. Hij heeft daar veel aan. Hij heeft zijn breukenboek mee, ik zal er op toezien dat hij ook werk maakt. M.
Van een leerkracht, die probleemleerlingen naar mij doorverwijst: Tot nu toe is iedereen die ik naar jou verwezen heb goed vooruit gegaan, dus tja dat is alleen maar super! D.H